Врахування особливостей емоційної сфери у психологічному розвитку дітей дошкільного віку

21.Сер.2020
Врахування особливостей емоційної сфери у психологічному розвитку дітей дошкільного віку

     У 2020 році вихователька Балицька Ірина Миколаївна провела  з педагогічними працівниками ЖЦРД№53  воркшоп на тему :

Врахування особливостей емоційної сфери у психологічному розвитку дітей дошкільного віку.

На даному заході педагогічні працівники закладу мали змогу:

  • ще раз закріпити уявлення про поняття «воркшоп», «коворкінг» та «квест);
  • самостійно опрацювати теоретичний матеріал та проаналізувати його (за змістом посібника «Дитяча психологія» Т.В.Дуткевич);
  • розширити уявлення про емпатію та її роль у професійній діяльності вихователя;
  • повпралятися у розрізненні різноманітних емоційних  станів ;
  • передавати емоційні стани за допомогою схематичного художнього зображення;
  • складати у групах авторські казки, використовуючи комплект ілюстрацій з акцентом на емоційні прояви;
  • проаналізувати та визначити емоційний компонент у віршованих творах для дітей дошкільного віку;
  • визначити та довести під час воркшопу  тематичні узагальнення та презентувати висновки:

1.Особливості емоційного розвитку у немовлячому віці.

         Вроджена здатність дитини до емоційного життя проявляється одразу після народження у формі негативних переживань.

         Любов і турбота дорослих стають джерелом появи позитивних переживань дитини, пов’язаних із благополуччям її організму та із задоволенням потреби у спілкуванні.

         При оволодінні дитиною хапанням, маніпулювання предметами починає викликати як позитивні, так і негативні емоції залежно від їх результатів.

         До кінця першого року реакція на нові подразники супроводжується здивуванням – першою інтелектуальною емоцією.

         Дитина заражається емоціями близьких людей, на основі чого виникають перші прояви симпатії, співчуття.

  1. Емоційний розвиток у ранньому дитинстві.

         Емоційне життя дитини насичене глибокими, інтенсивними, позитивними та негативними, слабо керованими переживаннями, що забарвлюють всю активність малюка.

         Дорослий повинен скеровувати переживання дитини, попереджати їх негативний вплив на стан нервової системи, її перезбудження.

         Головним джерелом емоцій дитини виступає предметно – маніпулятивна гра, спілкування з дорослими та ровесниками.

         Емоції починають відігравати функції, пов’язані із уявленнями предметів.

         Під впливом виховання виразніше виявляються вищі почуття – естетичні. інтелектуальні, моральні.

         Розвиток емоцій дитини впливає на якісні зміни у відносинах з дорослими, починає відігравати важливу роль у розвитку особистості дитини  –  з’являється  прагнення до схвалення, орієнтація на оцінки дорослих, пов’язані із бажанням уникнути сорому, приниження своєї гідності.

  1. Емоційний розвиток у віці 3 – 7 років.

         Емоції дитини – дошкільника опосередковуються його ставленням до тих чи інших явищ.

         Внаслідок появи опосередкованості емоцій, вони стають більш узагальненими, усвідомленими, керованими.

         Емоції у функції передбачення включаються у внутрішні механізми забезпечення супідрядності мотивів як важливий їх компонент.

         Інтенсивний розвиток вищих почуттів відбувається у процесі виконання різних видів діяльності малюка – трудової, продуктивної, ігрової.

         Особливістю вищих почуттів є їх тісний взаємозв’язок.

  1. Характеристика етичних почуттів дошкільника.

         Етичні почуття дошкільників становлять важливу складову їхньої емоційної сфери, свідчать про розвиток їх особистості.

         Етичні почуття лежать в основі такого особистісного утворення, як емоційна позитивна  спрямованість на іншу людину.

         У розвитку етичних почуттів провідне значення мають спілкування та спільна діяльність дитини із дорослим та з ровесниками.

         Етичні переживання виникають спочатку під впливом вимог дорослих, а до кінця дошкільного віку внаслідок засвоєння моральних норм.

  1. Розлади емоційної сфери дошкільників

         Негаразди в емоційній сфері дошкільників негативно позначаються на формуванні особистості.

         Профілактика розладів емоційної сфери дошкільника передбачає дотримання нормативних вікових показників спілкування дитини з однолітками та дорослими.

         При відсутності нормального спілкування з дорослими у дитини виникає апатія, пригніченість, байдужість.

         Невідповідна вікові  залежність від батьків породжує страх самотності, невпевненість, безініціативність.

         Страхи дошкільників набувають хворобливого характеру  при неправильному ставленні дорослих до цих страхів.

         У спілкуванні з ровесниками емоційні розлади полягають як у нездатності дитини до спільних дій, так і у небажанні спілкуватися.

Галерея зображень
Останні новини
error: Content is protected !!