Поради батькам

05.Бер.2018
Поради батькам
  1. Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини.
  2. Спонукайте дитину до звуконаслідування, промовляння перших правильних слів.
  3. Якомога більше залучайте дітей до ігор, розповідайте казки, розучуйте пісні, загадки, скоромовки, вірші.
  4. Ні в якому разі не повторюйте неправильну вимову дитини! Пам’ятайте, що малюкові потрібно чути лише правильне мовлення.
  5. Не позбавляйте дитину спілкування з однолітками та старшими дітьми.
  6. Не закидайте дитину великою кількістю іграшок. Привчайте бережливо ставитися до іграшок, книжок, картинок.
  7. Заохочуйте словесну творчість дітей! Спонукайте їх до складання лічилок, чистомовок, загадок, віршів.
  8. Уважно ставтесь до запитань Вашої дитини! Ваша відповідь повинна бути чіткою, доступною, зрозумілою малюкові. Спонукайте дитину до запитань!
  9. Кожне незрозуміле слово поясніть дитині. Привчайте дітей до вживання слів відповідно літературної норми!
  10. Не забувайте доречно вживати прислів’я, приказки, загадки.
  11. Своєчасно виправляйте мовлення дитини! Вчасно звертайтеся до логопеда!

Не втручайтесь в дитячі розповіді, спочатку вислухайте дитину, а потім виправте помилку.

 Домашня ігротека

Шановні батьки!

Пропонуємо Вашій увазі ігри, ігрові вправи й завдання, за допомогою яких ви можете закріпити різноманітні мовленнєві навички Ваших дітей. Готуючи добірку ігор, ми врахували велику завантаженність батьків домашніми справами і накопичення до кінця дня втоми. Тому пропонуємо вправи та ігри, які не вимагають відведення для них спеціального часу, у які можна грати по дорозі в дитячий садок або на кухні, коли Ви зайняті приготуванням їжі.

Зокрема, пропонуємо ігрові вправи на розвиток дрібної моторики руки.

«Допомагаю мамі»

Ви зайняті приготуванням їжі. Малюк крутиться біля Вас. Запропонуйте йому перебрати горох, рис, гречку або пшоно. Тим самим він надасть Вам посильну допомогу й потренує свої пальчики.

«Чарівні палички»

Дайте малюку лічільні палички або сірники (з відрізаними голівками). Нехай він викладає з них найпростіші геометричні фігури, предмети й візерунки. А вирізані з паперу кола, овали, трапеції доповнять зображення.

 

На кухні можна проводити ігри по збагаченню словника дітей.

«Давай шукати на кухні слова»

Які слова можна вийняти з борщу? З вінегрету? Кухонної шафи? Плити? Тощо.

«Пригощаю»

«Давай пригадаємо смачні слова і пригостимо один одного».

Дитина називає «смачні слова» і «кладе» Вам на долоньку, потім ви їй і так до тих пір, поки все не «з’їсте».

Можна грати в «кислі», «солодкі», «солоні», «гіркі» слова.

 

А ці ігри на розвиток граматичної будови мовлення.

«Приготуємо сік»

З яблук сік… (яблучний). З груш… (грушевий), з слив…, з лимону…, з моркви… і так далі. Впоралися? А тепер навпаки: Апельсиновий сік з чого? І так далі.

По дорозі з дитсадка.

«Я помітив»

«Давай перевіримо, хто з нас найуважніший. Будемо називати предмети повз які ми проходимо. А ще обов’язково вкажемо, які вони. Ось поштова скринька – вона синя. Я помітив кішку – вона пухнаста, руда…»  і так далі. Дитина й дорослий можуть називати побачені об’єкти по черзі.

«Чарівні окуляри»

«Уяви, що у нас є чарівні окуляри. Коли їх одягти, то все стає червоним (зеленим, синім, жовтим і так далі). Подивися навколо в чарівні окуляри, якого кольору все стало, скажи: червоні чоботи, червоний ніс, червоний паркан тощо». Слідкувати, щоб малюк договорював слова до кінця.

«Плутанина»

«Жили – були склади. Одного разу вони веселилися, грали й танцювали. І не помітили, що переплуталися. Допоможи словам розплутатися». Наприклад, такі слова:  венчо, каруч, ликсто, босака, лекосо, карілта (човен, ручка, столик, собака, колесо, тарілка).

«Докажи словечко»

Ви починаєте фразу, а дитина закінчує її. Наприклад: ворона каркає, а горобець… (цвірінькає). Сова літає, а заєць… (стрибає). У корови теля, а  у вівці… (ягня).

«Вередливий звук»

«Жив собі, був собі звук (наприклад –К-) у словах, але завередував і втік. Потрібно звук піймати і поставити на місце.

-іт – кіт; -аштан – каштан; -віти – квіти і так далі.

«Намисто»

Визначення початкового та кінцевого звука у слові: мама – апельсин – ножиці – Іра – автобус…

error: Content is protected !!