Досвід організації в ЖЦРД №53 «АБВГДЕЙКА» дистанційної освіти дітей дошкільного віку під час карантину

20.Сер.2020
Досвід організації в ЖЦРД №53 «АБВГДЕЙКА» дистанційної освіти дітей дошкільного віку під час карантину

Протягом карантинного періоду 39 педагогів здійснювали психолого-педагогічний супровід  родин та надавали дистанційні послуги родинам з навчання і виховання дошкільників.

До дистанційної роботи були залучені всі категорії педагогічних працівників: вихователі, вчителі-логопеди, , керівники гуртків, інструктори з фізичної культури, музичні керівники, практичний психолог, соціальний педагог, вихователь-методист і завідувач.

Дистанційні технології, які використовували:

  • створення в соціальній мережі Viber-груп для батьків та надання рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото-, аудіо-, відео-, письмово тощо) та пропозиції отримання фотозвітів;
  • надання посилань на інтернет-ресурси з розвиваючими завданнями, піснями, казками, поробками, фізичними вправами, тематичними відео-роликами, цікавими ідеями щодо організації активних ігор та ігрових завдань, міні-квестів;
  • проведення конкурсів, марафонів, флешмобів та лайфхаків;
  • створення та використання Ютуб-каналів;
  • онлайн-зустрічі з дітьми;
  • відео-конференції з групою дітей;
  • відеозвернення до дітей групи;
  • відео-заняття;
  • аудіо-заняття;
  • тематичні дні;
  • рекомендації, поради, пам’ятки для батьків;
  • залучення дорослих членів родини до участі в вебінарах;
  • створення Google-сайтів.

На початку дистанційної роботи було розроблено рекомендації щодо організації дистанційної роботи з батьками на період карантину, зразок звіту педагогів про дистанційний режим роботи. Визначилися, що педагоги надсилають звіт вихователю-методисту щопонеділка за минулий тиждень. Батькам запропоновано рекомендований режим дня дитини вдома в період карантину. Запропоновано педагогам надсилати завдання батькам не пізніше 10 години.

Практичним психологом Л.В.Ковальовою і соціальним педагогом І.П.Мянівською створено Google-сайт психолого-педагогічної просвіти «Зростаємо разом», музичними керівниками М.В.Ігнатюк і Т.В.Гайка – Google-сайт «Музична скринька», які активно використовувалися в роботі з батьками, педагогами та дітьми.

Вихователі через Viber-групи консультували батьків, надавали поради і рекомендації з організації освітнього процесу та дозвілля дітей вдома. Намагалися максимально адаптувати пропонований дидактичний матеріал до виконання його в домашніх умовах. Враховували пропозиції колег та батьків (більше творчих завдань, завдань по підготовці руки дитини до письма,  дослідно-експериментальної роботи).

Вихователі старших груп дотримувалися вимог програми «Впевнений старт», інших груп – освітньої програми «Дитина» , використовували додаткову методичну та художню літературу, фахові журнали «Палітра педагога», «Дошкільне виховання», «Джміль», «Методична скарбничка вихователя», «Вихователь-методист дошкільного закладу»,  «Музичний керівник», «Практичнй психолог: Дитячий садок»,  «Практика управління дошкільним закладом».

Намагалися раціонально розподіляти інтелектуально-емоційне навантаження для взаємодії з дітьми протягом кожного тижня. Раз на тиждень організовували тематичні дні: День театру, дитячої гри, іграшки, добрих справ, книги, помічника, здоров’я, безпеки, дружби (зміст рекомендованих завдань та пропозицій висвітлений у методичних щотижневих звітах).

Педагогами створено 3 відеозвернення, 3 аудіозаняття і 18 онлайн-занять. Заняття відправлялися у Viber-групи в записі. В режимі реального часу були спроби безпосереднього спілкування з дітьми та батьками. Але технічне забезпечення та інші причини (зайнятість батьків, одночасне виконання завдань в родинах старшими дітьми – школярами чи студентами – з використанням гаджетів, відсутність доступу до мережі Інтернет чи недостатня швидкість  Інтернету тощо) не завжди дозволяли встановити контакт.

  • Позитивним є досвід керівника гуртка художньої діяльності Л.Б.Серилко по проведенню онлайн-занять та майстер-класів (три заняття – виготовлення великодніх писанок, створення великоднього кошика, малювання квітів у вазі з використанням техніки штампування).
  • Вихователь старшої ясельної групи «Сонечко» Л.С.Грязнова з метою емоційної підтримки малюків створила 2 онлайн-заняття з використанням ігрових персонажів по ознайомленню дітей з масками, необхідністю дотримання правил безпеки в умовах карантину.
  • Вихователь старшої ясельної групи «Бджілка» І.Ю.Чайковська по темі «Свійські птахи» зняла серію онлайн-занять. Діти із захопленням побачили свого вихователя, дізналися про особливості поведінки свійських птахів на сільському подвір’ї. Було цікаво і дорослим – батьки відгукнулися і включилися в спільну з дітьми діяльність.
  • Н.Л.Крива і Т.М.Петруняк, вихователі середньої групи «Дюймовочка» зняли відеозвернення до своїх вихованців та 5 інтегрованих онлайн-занять: вивчення вірша з використанням прийомів мнемотехніки, розгляд картини і робота за її змістом, логіко-математична діяльність, художня праця, опис іграшок. Діти дуже емоційно реагували, просили батьків по кілька разів включати записи. Виконували завдання із задоволенням. Пересилали результати спільної діяльності з батьками.
  • Вихователі старшої групи «Соняшник» І.М.Балицька і Н.С.Бабак записали 2 відеозаняття та 3 аудіозаняття. Відеозаняття пропонувалися в записах. Аудіозаняття пересилалися частинами (окремими аудіофайлами). Така співпраця мотивувала дітей та батьків до двосторонньої взаємодії. Педагоги максимально використали свій професійний досвід для того, щоб діти і батьки почували себе комфортно і відчували єдність з вихователями.
  • Вчителі-логопеди М.Л.Воїнова і О.В.Шаравська здійснювали індивідуальні онлайн-консультування батьків щодо спеціальних вправ з дитиною, провели обстеження мовлення дітей в онлайн-режимі.
  • Практичний психолог Л.В.Ковальова проводила онлайн-консультування педагогів і батьків.
  • Музичні керівники М.В.Ігнатюк і Т.В.Гайка відзняли по 2 онлайн-заняття з музичної діяльності з урахуванням вікових особливостей дітей.

В режимі онлайн музичними керівниками, вихователями випускних груп. спеціалістами і адміністрацією закладу підготовлено, організовано і проведено онлайн-випуски: відеопрезентації, відеопривітання випускникам від команди педагогів ЦРД. Така форма випуску отримала позитивне схвалення випускників та їх родин, які надсилали відеовідгуки і подяки.

Разом з набуттям нового досвіду педагогічний колектив ЖЦРД №53 зіштовхнувся з такими проблемами в організації дистанційної роботи:

  • відсутність можливості технічного забезпечення 36 педпрацівників (з 39) відповідно пункту 1 Положення про дистанційну роботу на період Covid–19/ коронавірусу;
  • недостатній технічний рівень володіння технологіями дистанційного навчання;
  • відсутність в переважної більшості батьків можливості виходити на відеозв’язок у визначений час;
  • дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо обмеження часу використання дітьми раннього і дошкільного віку гаджетів;
  • відсутність у частини батьків, які виїхали за межі міста, доступу до мережі Інтернет.

Під час дистанційної роботи значна увага приділялася самоосвіті та підвищенню професійної майстерності педагогів. В екстремальних умовах оволодівали прийомами роботи з різними онлайн-сервісами, платформами, програмами. Тому значно підвищився рівень володіння ІКТ і можливості їх застосування в роботі з дітьми та їх родинами.

Педагоги прослухали вебінари, були активними учасниками онлайн-майстер-класів та отримали сертифікати, які підтверджують участь в різних формах підвищення кваліфікації педагогів.

Координація дистанційної роботи проводилася завідувачем Л.І.Тищук та вихователем-методистом А.П.Рясенчук шляхом онлайн-конференцій на платформі Zoom та Viber-груп педагогів, спеціалістів, паралельних груп по віку дітей – ясельні,  молодші, середні, старші, логопедичні. Щотижня вихователь-методист А.П.Рясенчук аналізувала звіти про дистанційну роботу. Результати аналізу звітів та стимулювання до пошуків нових дистанційних технологій і форм дистанційної роботи відбувалися індивідуально і колективно через різні засоби електронного зв’язку. Матеріали з досвіду роботи педагогів акумульовано на Google-сайті «Педагогічний калейдоскоп».

Позитивним аспектом взаємодії з дітьми та батьками в умовах карантину є зворотній зв’язок. Батьки надсилали фото- і відеозвіти про спільну діяльність з дітьми: експериментування, роботи з образотворчої діяльності, спільні ігри, забави, цікаві форми проведення дозвілля.

Узагальнення практики дистанційної освіти дітей дошкільного віку проведено на засіданні педагогічної ради на тему: «Особливості освітнього процесу в поточному навчальному році з урахуванням умов карантину Covid-19: ефективні форми взаємодії та труднощі». Педагоги підготували самоаналіз про форми взаємодії з родинами, забезпечення зворотного зв’язку, досягнення педагогів в самоосвіті, підвищенні технічного рівня по ІКТ.

За ухвалою педагогічної ради розроблено: методичні рекомендації  щодо організації дистанційної освіти дошкільнят для педагогічних працівників; алгоритм і особливості проведення онлайн-зустрічей з вихованцями та їх родинами; рекомендації щодо психолого-педагогічного супроводу  батьків   в умовах дистанційної освіти; орієнтовний режим організації життєдіяльності дошкільників вдома  під час карантину.

У зв’язку з відновленням освітнього процесу в умовах адаптивного карантину розроблено порядок безконтактного прийому та випуску дітей, анкету онлайн-опитування батьків про роботу ЦРД в Google-формі.

Узагальнення результатів анкетування батьків свідчить про позитивну оцінку роботи колективу щодо  взаємодії з дитиною вихователів і спеціалістів закладу в умовах карантину.

Батьки відмітили: вихователі продовжували з дітьми займатися онлайн; приділяли їм увагу; щодня дитина отримувала онлайн нові завдання, які виконувала з задоволенням; приємно було спілкуватися з групою у Viber, відчувати підтримку вихователів та спеціалістів садочка.

error: Content is protected !!